MEDICAL TAPING | Fysiotherapie-Nijmegen.com

BEHANDELING

MEDICAL TAPING

Sneller herstel na weefseltrauma.

Wat is medical taping concept?

Door middel van elastische tape het herstelproces activeren zonder de bewegingen van gewrichten of spieren te belemmeren.

De gebruikte tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort ‘liftende werking’ heeft op de opperhuid. Hierdoor verbetert de doorbloeding in de onderhuid en onderliggende spieren wat erg belangrijk is om het herstel te bevorderen.

De anti-allergische, ventilerende en huidvriendelijke eigenschappen van de elastische tape zorgen ervoor dat de tape langere tijd achter elkaar gedragen kan worden. Er is zo een 24-uur per dag behandeling mogelijk, waardoor het herstel veel sneller kan verlopen.

Effecten van medical tape.

• spieren gaan weer beter functioneren,
  • bloedcirculatie en lymfe afvoer verbetert (afvalstoffen worden opgeruimd)
  • pijndemping
  • ondersteunen van het bewegende gewricht

Het toepassingengebied mag breed genoemd worden. Nabehandeling van blessures, verminderen van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem en/of bloeduitstortingen), houdingscorrectie, behandeling van klachten door overbelasting (zoals tennis- of golfelleboog). Toegenomen spierspanning waardoor bijvoorbeeld hoofdpijn ontstaat, behoort tot de mogelijkheden.

AFSPRAAK PLANNEN >>