Shockwave | Fysiotherapie-Nijmegen.com

Shockwave

Shockwave Therapie

Wat is Shockwave therapie?

Shockwave therapie is een behandeling waarbij er door middel van een apparaat shockwaves (schokgolven) op de klacht worden gericht.

Deze shockwaves stimuleren het weefselherstel, vergruizen verkalkingen, stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie waardoor de pijnklachten verminderen en verdwijnen.

Wetenschappelijk onderzoek geeft aan dat goede resultaten geeft op zowel korte als lange termijn en een zeer effectieve behandelmethode is voor verschillende soorten klachten zoals:

• -Hielspoor (pijn onder de voet)
  • -Schouderklachten met of zonder kalkafzettingen
  • -Pijn net onder de knieschijf
  • -Achillespeesklachten
  • -Elleboogklachten door dan we een tennis- en golferselleboog
  • -Spierspanning/triggerpoints
  • -Ziekte van Peyronie
  • -Chronic Pelvic Pain syndrome (CPPS)

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

Nadat de diagnose is gesteld door middel van lichamelijk onderzoek en/of echografie en blijkt dat shockwave een zinvolle behandelmethode is wordt de pijnzone behandeld met shockwave impulsen.

Eerst wordt er gel op het te  behandelen gebied aangebracht. Daarna wordt de behandelkop op de huid geplaatst en worden de shockwaves toegediend door middel van kleine ronddraaiende bewegingen. Tijdens de behandeling hoor je een tikkend geluid.

De behandeling zelf kan kortdurend gevoelig zijn. De duur van een behandeling varieert tussen de 5-10 minuten per keer daarnaast kan de behandeling gecombineerd worden met andere fysiotherapeutische middelen zoals mobilisaties, dry needling,  training en huiswerkoefeningen

Voordelen van Shockwave therapie:

• -Na 3-5 behandelingen heeft 80% van de patiënten duidelijk merkbare of volledige pijnvermindering.
  • -Pijnverlichting en herstel van de beweeglijkheid al na enkele dagen.
  • -Shockwave therapie behandelt de oorzaak en niet de symptomen.
  • -Behandeling zonder geneesmiddelen een injectie of operatie kan overbodig blijken.
  • -Meest wetenschappelijk bewezen therapievorm voor spier en peesklachten.

Wacht niet langer, boek direct uw Shockwave Therapie

Vul het onderstaande formulier in en we nemen direct contact met u op om uw Shockwave Therapie in te plannen.