EPTE therapie | Fysiotherapie-Nijmegen.com

EPTE therapie

Wat is EPTE therapie?

EPTE (Echogeleide Percutane Electrolyse) is een nieuwe, innovatieve behandelmethode voor langdurige, slecht herstellende peesklachten. EPTE therapie is ontwikkeld in Spanje en wordt veelvuldig en succesvol toegepast bij matig en slecht herstellende letsels.

De EPTE behandeling is bedoeld om de vicieuze cirkel van pijn te doorbreken en wordt altijd ondersteund met een speciaal trainingsprogramma om je spieren en pezen weer sterker, gezonder en beter belastbaar te maken.

Heb jij één van deze klachten?

• Pijn net onder de knieschijf, aan de kniepees (jumpersknee)
  • Pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Chronische elleboogpijn (tenniselleboog)
  • Chronische schouderpijn (supraspinatus pees)
  • Hielspoor (plantaire fasciopathie)
  • Hamstring blessures
  • Peesklachten en pijnlijke pezen

De voordelen van EPTE op een rij:

• Nauwkeurige behandeling d.m.v. echografie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Snel effectief; al na 3-5 behandelingen minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapie behandelingen

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

De huid wordt eerst gedesinfecteerd voordat er geprikt wordt. Er wordt op het behandelgebied gel aangebracht. Onder begeleiding van echografie kan de therapeut nauwkeurig de juiste locatie bepalen om het dunne naaldje in te brengen. U kunt meekijken naar het echobeeld.

Daarna wordt er met behulp van het EPTE apparaat gedurende 1-2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Dit zet lichaamseigen reacties in gang die het herstel bevorderen.

Het prikken kan licht gevoelig zijn. De behandeling zelf wordt meestal niet als pijnlijk ervaren, soms is het kortdurend ‘oncomfortabel’.

Het effect van EPTE:

De effecten van deze behandeling hebben te maken met het chemische en fysiologische proces dat in het specifiek te behandelen gebied tot stand komt. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat lokaal een verhoogde PH-waarde ontstaat en de bloedcirculatie verbetert. De techniek stimuleert het herstel van de pees.

Wacht niet langer, boek direct uw EPTE Therapie

Vul het onderstaande formulier in en we nemen direct contact met u op om uw EPTE Therapie in te plannen.

• Datumnotatie:DD slash MM slash JJJJ
privacyreglement